Adviezen en afspraak maken

 

LEVENSBEDREIGENDE SITUATIE

  • Hevige pijn op de borst

  • Hevige kortademigheid

  • Bewustzijnsverlies die niet bijtrekt bij luid aanspreken of pijnprikkel toedienen

  • Ernstige allergische reactie met zwelling van het gezicht en/of kortademigheid

  • Neurologische uitval (scheef gezicht, praten die moeilijk gaat, verlamming van een arm of been, loop- en balansstoornis en dubbelzien): 

BEL METEEN 112 en vraag om een AMBULANCE. Zij vragen uw adres en persoonsgegevens en stellen vragen om de urgentie in te schatten. 

 

 

SPOEDEISENDE KLACHTEN: Voor onderstaande klachten kunt u dezelfde of de volgende dag terecht.

 

  • Verdenking blaasontsteking: na het douchen ‘s ochtends vangt u een urine op (halverwege plassen in een schoon potje), uitplassen in toilet. Bewaar dit in de koelkast totdat u het brengt naar de praktijk, voor 11:00. Vul een briefje in en leg het met de urine in een bakje op de ‘urinetafel’ in de hal. De assistente zal het nakijken en u wordt voor 15:00 teruggebeld. 

 

  • Huidinfectie die erger wordt: U kunt alvast een foto sturen via de UwZorgOnline app. De arts zal deze bekijken en een bericht naar u sturen. Zonodig wordt een recept gemaakt. 

 

  • Griep of hoesten die erger wordt

 

  • Koorts met hevig ziek zijn

 

  • Kwetsbare oudere patiënt, patiënt met suikerziekte, of patiënt die een kwetsbaar afweer heeft of medicatie gebruikt die de afweer remmen (prednison, methotrexate, immunomodulator) die zich ziek voelt

 

NIET LEVENSBEDREIGENDE SITUATIE: 

 

  • Bij Huisartsenpraktijk De Mijdrechtse willen wij u voorzien van goede, betrouwbare, en vriendelijke zorg en adviezen, zoveel mogelijk gericht op uw persoonlijke situatie.  Om dit mogelijk te maken voor alle 3000 patiënten, leunen wij op het gebruik van betrouwbare online informatie- en triage websites zoals thuisarts.nl of moetiknaardedokter.nl  Hier kunt u terecht voor simpele, NIET LEVENSBEDREIGENDE vragen en adviezen, ook bijvoorbeeld ter voorbereiding op een consult met de dokter. 

 

 

  • Komt u er zelf niet uit en wilt u overleggen met de dokter’s assistente, bel dan de praktijk. De assistente is opgeleid om uw klachten zo goed mogelijk uit te vragen, om medische adviezen te geven en om in te schatten hoe snel u gezien moet worden. De assistente wordt gesuperviseerd door één van de artsen en geeft advies op basis hiervan. 

     

     

    Wilt u de dokter zelf spreken?

    Kies voor een e-consult, telefonisch consult, (fysiek) consult of visite (huisbezoek)

 

 

 

E-consult   
Voor het stellen van een (NIET SPOEDEISENDE, NIET COMPLEXE) korte vraag, het sturen van een foto van een huidplekje of het navolgen van een gestarte behandeling kunt u gebruik maken van de Uw Zorg Online app of de  het E-consult of het icoon Patiëntenomgeving 
Indien u over een account beschikt kunt u via het icoon  op de homepagina inloggen tot uw patiëntenomgeving waar u, ieder gewenst moment, een e-consult kunt starten.   
Na het indienen van een nieuw e-consult ontvangt u, binnen ten minste twee tot drie werkdagen, een online reactie van uw zorgverlener.   
Indien u nog geen account heeft kunt u deze aanvragen via de pagina Inloggen.

Consult op het spreekuur   
Voor een vraag waarbij het nodig is dat u persoonlijk wordt gezien kunt u een afspraak voor een consult maken.   
Het reguliere spreekuur van de artsen wordt iedere werkdag gehouden. Hiervoor dient u een afspraak te maken telefonisch of online via onze webagenda.   
Voor een consult reserveren we 15 minuten die bedoeld zijn voor de behandeling van 1 vraag of 2 korte vragen. Verwacht u meer tijd nodig te hebben, bijvoorbeeld omdat u één groot probleem of meerdere vragen heeft of omdat een langer gesprek wenselijk is, meldt u dit dan bij het telefonisch maken van de afspraak. Wij plannen dan extra tijd in.   
Indien u gebruik maakt van de webagenda maakt u (maximaal) twee afspraken na elkaar.   
 

Telefonisch consult    
De assistentes zijn bereikbaar voor eenvoudige vragen, overleggen, en uitslagen van onderzoeken.    
  
Heeft u een langere vraag waarvoor u niet persoonlijk gezien hoeft te worden, dan kunt u vragen om teruggebeld te worden door de (huis)arts. Zorg ervoor dat u het nummer waarop u dan te bereiken bent aan ons doorgeeft.   
 

Visite/Huisbezoek 

Voor een vraag waarbij het nodig is dat de (huis)arts u persoonlijk ziet maar u niet in staat bent naar de praktijk te komen, bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent, kunt u een afspraak voor een huisbezoek maken.   
Huisbezoeken worden iedere werkdag afgelegd. Hiervoor dient u telefonisch een afspraak te maken.   
Omdat in de huisartsenpraktijk betere mogelijkheden zijn voor onderzoek en behandeling, heeft het echter onze voorkeur wanneer u naar het spreekuur probeert te komen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan kunt u uiteraard een huisbezoek aanvragen.   
Wanneer u nog dezelfde dag een huisbezoek wilt, vragen wij u dit voor 12.00 uur aan te vragen.    

 

-

 

Schilderij grijs
Back to top